maanantai 15. toukokuuta 2017

Äitienpäivä!

Eilen vietettiin koko suomen maassa äitienpäivää.

Aamulla sain aamupalan sohvalle.
Yleensä olen saanut äitienpäivänä aamupalan suoraan sänkyyn, mutta nyt olin niin virkku aamusta, että mies toi sen mulle sohvalle.


Tämän kaiken, kun pistelen mahaani niin jo on kumma jos ei ole täynnä!


Tämä arlan mango rahka on niin maistuvaa, että ei sanotuksi saa.
Pehmeää, suussa sulavaa, maistuvaa siis niin täydellistä.
Suosittelen maistamaan, tosin en nyt sitten ole varma onko laktoositonta.


Mies kävi junnun kanssa kaupassa ja olivat hakeneet mulle ja anopille ruusut. Minä sain tämän vaaleamman.
Nuorempi poika oli koulussa tehnyt kortin.
Vanhempi murkku ei ollut tehnyt ja ei varmaan ylä-asteella tehdäkään enää äitienpäivä kortteja. Olen huomannut, että kortit ovat alkaneet vuosien varrella vähentymään. 

Meille tämä sunnuntai oli melkein samanlainen kuin kaikki muutkin sunnuntait, minä häärin keittiössä ruokaa laittaen ja mies metsänistutuksessa. (siitä sitten seuraavassa postauksessa enemmän). Oli minäkin siellä vähän aikaa niitä laittamassa, mutta päätin tulla kotiin laittamaan ruokaa ja touhuamaan muita hommia!



Lipppu salkoon ja siellä se hulmusi tuulen mukana koko päivän.


Päätin elämäni ensimmäisen kerran savustaa lohen ihan itsekseni.
Nauratti vähän koko homma, kun kävin välillä kurkkaamassa lohen kypsymistä niin se oli aina vain raaka. 
No raakapa tietenkin, kun ei ollut tarpeeksi lieskaa alapuolella. 
Mies kävi lisäämässä pökköä pesään niin johan alkoi savustumaan ja kypsymään.
sen verran tuli savua, että varmaan näkyi lentokoneeseenkin asti. Taivas oli eilen melkein pilvetön ja katselin pihassa taivaalla lenteleviä isoja matkustajakoneita. 


Aamu suihkun jälkeen on kiva lötkötellä hetki ennen päivän hommia!


Edellisenä päivänä tein appelsiini-juustokakun ja oli se kyllä hyvää. Pinta hyydyke meni vähän plörinäksi, mutta kyllä se suihin meni ja kelpasi.
Laitoin juustokakun joukkoon sitä mango rahkaa ja oli tuo kyllä hyvää!


Sellainen äitienpäivä mulla ja mitenkäs sun äitienpäivä meni?

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille!

4 kommenttia:

  1. Kauniin värinen ruusu, ihana toi kortti. Lohta mekin ollaan savustettu, minusta se on tosi hyvää. Minä käytän karkeata merisuolaa ja muuta maustetta en laita.

    VastaaPoista
  2. Me oltiin äitin luona grillailemassa ja kahvittelemassa. Illalla mies vielä hemmotteli lasten kanssa mua täällä kotona. Ihana äitienpäivä oli täälläkin. Oot muuten oikeassa tuossa korttiasiassa, ei näy kortteja enää yläasteella olevilta lapsilta.

    VastaaPoista
  3. Pääseekö toista blogiasi mitään kautta lukemaan, kun ei ole facebookissa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Facebookista löytyy blogini valkea harso ryhmänä. Tarvii vain mun hyväksynnän. Ja löytyy tämän blogin oikean puoleisesta pannerista jossa lukee kakkos blogini. Painat siitä niin pitäisi mennä suoraan sinne. Jos ei mene niin laita viestiä tähän. 👍

      Poista

Elma tapahtuma!

Helsingin messukeskus täyttyi ihmisistä ja elämästä viime viikonlopulla huippuunsa. Messukeskuksessa järjestetty Elma-taphtuma toi yhteen ...